Вибір велосипеда

Опубліковано 20.04.2010 у рубриці Велосипед, Вибір спорядження

Вибір велосипеда

Перше з чого варто починати вибір велосипеда – це спробувати покататись. Ваші особисті враження – це найцінніша інформація. Звичайно іноді лінь “відірвати дупу” – набагато простіше прочитати 2-3 статті, ніж спробувати знайти знайомих, у кого є велосипед і вийти на вулицю покататись. Простіше сказати: “а у мене немає знайомих з велосипедом”.

Зручність – це дуже індивідуальний показник. Тільки коли ви самі спробуєте поїздити на різних велосипедах – ви зрозумієте що зручно для вас. Сумнівно, що хтось зможе вирішити це за вас. Двох-трьох поїздок цілком достатньо, щоб зрозуміти на які деталі варто звертати увагу при виборі велосипеда..

Проблема вибору полягає в тому, що велосипеди одного типу в одній ціновій категорії не мають принципових відмінностей. Тому малоймовірно, що в результаті пошуків ви знайдете велосипед, який явно краще за інші за ті ж гроші. З другого боку відмінності все ж таки знайти можна, за бажанням. Наприклад, комусь подобаються тригерні манетки, а комусь – гріпшифти. Хтось вибере ті гальма, які краще працюють, а комусь обов’язково потрібні дискові і так далі. Чим більше вимог – тим менше буде вибір.

Є два варіанти: вибирати “ за кольором” і не морочити голову або поступово підвищувати свої вимоги до велосипеда до тих пір, поки не залишиться тільки декілька відповідних моделей. При цьому треба враховувати, що часто вибраної моделі не буває в наявності (навіть якщо по телефону підтвердили), або є, але не того розміру, який потрібний. Тому при покупці треба мати “ в запасі” декілька вибраних моделей або декілька магазинів.

Найважливіше, з чим треба визначитися – це тип велосипеда. Грубо можна виділити дві категорії: прогулянкові та “гірські”. Прогулянкові – це в першу чергу засіб пересування (доїхати до гаража, до річки і тому подібне) також підходять для неспішного катання. “Гірські” велосипеди – робляться з розрахунком на те, що метою є отримання задоволення від самого катання. Теоретично гірський велосипед призначений для “їзди в горах”, але реально це найпоширеніший тип велосипеда в Україні. Чіткої межі немає, є лише характерні особливості. Прогулянковий велосипед має зазвичай високе кермо (помітно вище за сідло), може мати ножні гальма (гірський – або обідні, або дискові). Прогулянковий велосипед може не мати перемикання передач, мати маленькі колеса (20 або 24 дюйми) або навпаки великі (28 дюймів). Геометрія рами прогулянкового велосипеда може бути практично будь-яка, тоді як у бюджетних гірських велосипедів є класична геометрія, яка використовується в більшості велосипедів.
vel Вибір велосипеда

Вам потрібний гірський велосипед, якщо:
– буває, ви проїжджаєте за раз більше 30 км.,
– ви можете розігнатися швидше 30 км/год,
– ви нерідко їздите по лісових доріжках,
– їздите по пересіченій місцевості,
– всі ваші знайомі і друзі катаються на гірських велосипедах .

Нижче перераховано критерії, в довільному порядку, які допоможуть при виборі велосипеда. По великому рахунком ці відмінності не принципові, але вони дозволять вам звузити вибір (актуально для випадку, коли “очі розбігаються”):

1. Вага. Більшість бюджетних гірських велосипедів мають вагу менше 16 кг. Але, якщо ви хочете велосипед 13-14 кг – це вже критерій для вибору.

2. Гальма. Визначитеся, які потрібні гальма: дискові або обідні (вібрейки). З погляду роботи на бюджетному велосипеді можуть бути як обідні так і дискові – залежить від конкретних моделей.
galma Вибір велосипеда

3. Амортизатори. Визначите скільки потрібно амортизаторів: жодного, один або два. (Велосипед з двома амортизаторами називають двопідвіс). Визначити це можна тільки практичним шляхом. Думаю різницю між велосипедами з одним і двома амортизаторами відчує будь-хто. У 99% випадків вас відмовлятимуть від покупки бюджетного велосипеда з двома амортизаторами (знайомі, на форумі і так далі).

Якщо у вас високі вимоги до надійності, ви збираєтеся швидко їздити – те купувати двопідвіс точно не варто. У інших випадках рекомендую спробувати поїздити. Як вже було сказано, ваші відчуття – це найважливіша інформація. Або, в крайньому випадку, почитати відгуки. Як не дивно дуже багато власників бюджетних двопідвісів повністю задоволені. І не дивлячись на нерадісні прогнози велогуру у них нічого не розвалилося наступного дня. Я для себе пояснюю це різними умовами експлуатації і різним річним пробігом. (Хтось за рік проїжджає 200 км., а хтось за день і так далі)

4. Манетки. Виберіть манетки, які більше довподоби (ті штуки, на які треба натискати, щоб перемкнути передачу): тригерні манетки (”важелі”) або гріпшифти (такі, що прокручуються).
manetka1 Вибір велосипеда

5.Багажник. Подумайте чи плануєте ви ставити багажник або дискові гальма в майбутньому – повинні бути відповідні кріплення.

6.Зірки. Ще одна з переваг – знімні зірки у системи. (Система – зірочки спереду). Тобто якщо зірки незнімні – то при їх поломці доведеться міняти всю “деталь” (наприклад, зірки разом з шатуном). Але насправді є проблеми при покупці запасних зірок: продають тільки дорогі, які коштують дорожче ніж вся “деталь” бюджетного велосипеда.

7. Перемикачі. Чим дорожче – тим краще. Є дві основні лінійки перемикачів – Shimano і Sram. Shimano в порядку зростання вартості: Tourney, Acera, Alivio, Deor, XT, XTR. Лінійка Sram: sram 3.0, sram 4.0 ., sram 9.0. В принципі, всі з них цілком працездатні. Як саме – знову ж таки простіше подивитися на практиці. Немає сенсу на бюджетний велосипед ставити дорогі перемикачі. Задній перемикач важливіше ніж передній, тому в першу чергу увагу треба звертати на нього.
59 Вибір велосипеда
Багато хто переоцінює роль перемикачів. Завдання перемикача досить просте: перекинути ланцюг з однієї зірочки на іншу. Поганий перемикач може перемкнути не з першого разу, іноді його важко настроїти, він погано працює в болоті. Але це швидше питання зручності і високих спортивних результатів.

8. Втулки і каретка. Якщо ви плануєте багато їздити по бруді або в інших складних умовах – звернете увагу на ці вузли: вони повинні бути волого- і брудозахищені.

9. Обода. Якщо у вас велика вага або ви плануєте кататися не дуже обережно – подивіться щоб обода були міцні. Якщо обода подвійні – це не означає що вони автоматично стають міцними. Тут краще спиратися на відгуки.

10. Розмір коліс. Краще купувати велосипед з колесами 26 дюймів тому, що для інших розмірів важче знайти запчастини. Це єдиний істотний мінус інших розмірів.

11. Форма руля.
Вважається, що вигнуте кермо (”кермо з підйомом”) краще у всіх випадках, окрім змагань. Думаю, ця різниця не дуже помітна новачкові.
rul Вибір велосипеда

12. Розмір рами. У кожного виробника своя техніка вимірювання, тому в реальності велосипеди однієї ростовки можуть відрізнятися. Зазвичай приблизно наступна відповідність:
Ріст 155-170 – рама 16”
Ріст 163-178 – рама 17”
Ріст 171-185 – рама 18”
Ріст 179-192 – рама 19”
Ріст 187-199 – рама 20”

Можна узяти раму трошки більшу або трошки меншу – залежно від переваг. Вважається, що коротша рама краща для динамічнішої їзди, з великою кількістю поворотів. Довша – спокійний рух в постійному темпі, нижча аеродинамічна посадка.

Купувати велосипед краще всього в спеціалізованому магазині. По-перше, ви можете розраховувати на грамотну консультацію. По-друге, на грамотну збірку велосипеда. (Велосипеди потрапляють в магазин в розібраному вигляді, а збирають їх вже на місці). У деяких магазинах є можливість спробувати прокататись після покупки і потім донастроїти велосипед відповідно до ваших побажань.

Чи варто купувати б/у? Думаю, не варто, у недорогих велосипедів маленький ресурс: б/у їхатиме помітно гірше ніж новий (якщо за ним не доглядати). Все-таки, перше враження від велосипеда не коштує заощаджених декількох сотень гривень.

Оригінал статті: www.velostart.ru

9 Коментарів

  1. Думаю слід сказати про те що якщо реально в горах спускатися на велосипеді, і якщо ще й буде дощ то ободові гальма мало чим допоможуть)))

Залиште коментар